
42 Rajd Hufca ZHP Rumia
Zapraszamy na Rajd Hufca zuchy, harcerzy, wędrowników i instruktorów ZHP oraz wszystkich, którzy lubią dobrą zabawę po harcersku.
Termin 18-19 kwietnia 2015
Miejsce: Rewa – Zatoka Gdańska – Rumia
Nocleg: Gimnazjum Nr 4 w Rumi
Trasa rajdowa;
Trasy Rajdowe sobota w godz. 9.30 do 18.00:
-
Trasa Starszoharcerska – wędrownicza – patrole 6 osobowe (uczniowie gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych)
-
Trasa Harcerska – patrole 6 osobowe (uczniowie szkół podstawowych IV-VI klasa)
Uwaga! Minimalna liczba osób w patrolu: 6, maksymalna: 8.
-
Turniej Pancernych dla gromad zuchowych – szóstki zuchowe do III klasy SP włącznie
Zadanie Rajdowe:
– zgłaszamy do biura KH patrol: nazwa patrolu – drużyna – wykaz osób (imię i nazwisko)
do 31.03. oraz wpłacamy wpisowe w wysokości :
15 zł/ osoba w terminie do 31.03.2015
lub 20 zł po 31.03.2015r.
-
Zadanie przedrajdowe dla uczestników :
– kompletujemy: umundurowanie, śpiwór, karimatę
– posiadamy wiedzę potrzebną do zaliczenia punktów rajdowych
– posiadamy proporzec drużyny, kronikę drużyny i apteczkę patrolu
– przygotowujemy produkty potrzebne do ugotowania posiłku gorącego dla patrolu na ognisku (nie można korzystać z gotowców – zupek chińskich, gorących kubków itp.)- kochery zapewnia sztab rajdu
PROGRAM RAJDU:
Sobota 18.04.
-
Trasa starszoharcerska – zbiórka o 8.30 w Rewie – ostatni parking przy plaży (skrzyżowanie ul. Morskiej i ul. Bursztynowej)
-
Trasa harcerska – zbiórka o 9.30 w Rewie – ostatni parking przy plaży (skrzyżowanie ul. Morskiej i ul. Bursztynowej)
Sztab Rajdu i Punkty Rajdowe na trasie harcerskiej i starszoharcerskiej
Komendant Rajdu – phm Tadeusz Kniaziew
Komendant Tras – dh Antoni Kreft
Komendant Punktu Noclegowego – hm Grażyna Gąsiorek
Odpowiedzialne za Turniej Pancernych: Szefowa Turnieju Dagmara Dzięcielska, Karolina Zdrojewska
Punkty na trasie:
1. Żeglarski –sam. Karolina Perkowska
2. Terenoznawstwo (mapa i busola) –phm Izabela Walczak
3. Biwakowanie – ognisko i przygotowanie posiłku –phm Leszek Iwiński
4. Samarytanka – pwd Alicja Gawinecka, pwd. Patrycja Jabłońska
5. Historia – struktura i symbolika – bohater hufca – hm. Janusz Bisior
Zadania rajdowe na trasie :
1. Nasza fotografia ciekawostki przyrodniczej
2. Zadanie niespodzianka – zgodnie z otrzymanym rozkazem na trasie rajdu
Noclegi i zakwaterowanie :
Sobota 18.04
Zakwaterowanie, kolacja – 18.00 – 20.00
Kominek harcerski – 20.00 – 21.30
po kominku toaleta wieczorna
Odprawa Sztabu Rajdu i dowódców patroli – podsumowanie trasy rajdowej 21.30-22.30
Seans nocny dla chętnych – 22.00 – 24.00
Cisza Nocna – 22.30
Niedziela 19.04
7.30 – 8.30 Pobudka, toaleta poranna , śniadanie
8.30 – 9.30 Sprzątanie – likwidacja całego bałaganu i wszystkiego co z tym związane.
9.30 -10.00 Przygotowanie do apelu
10. 00 – Apel, rozdanie nagród i dyplomów
11.00 – Zakończenie Rajdu.
Wyposażenie patrolu: – umundurowanie harcerskie, apteczka, aparat fotograficzny, busola, dobry humor, proporzec drużyny/ zastępu
Wyposażenie uczestnika; mundur harcerski, śpiwór, karimata, nitka z igłą, prowiant na kolację w sobotę i śniadanie w niedzielę,
Co otrzymacie za wpłatę wpisowego:
– wszelkie materiały na punktach Rajdowych, itp
– nocleg w szkole oraz herbatę do kolacji w sobotę i do śniadania w niedzielę, środki czystości.
– ubezpieczenie wszystkich uczestników rajdu
– gorący posiłek na trasie
– mapy terenu
– dyplomy uczestnictwa dla każdego patrolu.
– plakietka dla każdego uczestnika.
– Nagrody rzeczowe dla najlepszych
Punktacja rajdowa :
-
na każdym punkcie od 0 do 6 pkt dla każdego członka patrolu– do punktacji ogólnej brane pod uwagę będzie sześć najlepszych osób
-
Prezentacja patrolu podczas trwania Rajdu : 0- 5 pkt. / zachowanie, prezentacja, trasa, posiłki, porządki, rozśpiewanie, umundurowanie, cisza nocna itp./
-
terminowe zgłoszenie patrolu do KH -10 pkt. (imienne zgłoszenie + wpłata wpisowego za wszystkie osoby w patrolu do 31.03.) – decyduje data wpływu do kasy lub na konto hufca
-
proporzec 5 pkt,
-
kronika drużyny 5 pkt
-
apteczka z odpowiednim wyposażeniem 5 pkt
-
fotografia ciekawostki przyrodniczej 0-5 pkt
-
wykonanie zadania wg rozkazu na trasie – 0-5pkt
Regulamin Turnieju Pancernych zostanie przesłany drużynowym i przybocznym Gromad Zuchowych.
Postanowienia końcowe :
Sztab Rajdu odpowiada za końcowa ocenę i postanowienia regulaminu.
Podczas Rajdu obowiązują zasady, regulaminy oraz Statut ZHP.
Rajd odbędzie się bez względu na inne okoliczności.
Kontakt : Biuro KH, Dom Harcerza w Rumi, ul. Włókiennicza 14 a, tel 58 671 08 44
Komendant Rajdu phm Tadeusz Kniaziew, e-maile ze zgłoszeniami na domharc@wp.pl,